maandag 8 oktober 2007

Solliciteren

Vandaag weer een sollicitatiegesprek. M'n tweede waar het gaat om solliciteren als juf.
Toch een beetje zenuwachtig - en een ietsie pietsie grieperig - merk ik dat mijn stem 'kraakt'. "He gets, da's een minpunt", bedenk ik bij mezelf.
En wanneer ik de andere sollicitante zie, vind ik mezelf ineens oud. Nog een minpunt.
En dan wil ik voorlopig ook nog niet 5 dagen werken in het onderwijs. Derde minpunt.
Máár... ik zie ook een pluspunt: twee nog op school aanwezige jochies uit groep 4/5 herkennen me. "Hey, juf Kirsten!", roepen ze, wanneer ze me in het oog krijgen (en dat zien en horen m'n gesprekspartners).
En ik weet de namen van de belhamels nog! Pluspunt nr. 2.
En ik ben natuurlijk gewoon de liefste en leukste juf van het noordelijk halfrond. Pluspunt nr. 3 t/m 100.
Nu maar even afwachten. Vóór het eind van de week hoor ik meer.

* Update d.d. 10 oktober 2007
Helaas. Ik werd zojuist gebeld. Men geeft de voorkeur aan iemand die - naast 2 vaste dagen nu - per half december tijdelijk fulltime juf van deze groep wil zijn.
Erg jammer. Maar tegelijkertijd kreeg ik heel duidelijk de boodschap: "We hadden je graag aangenomen. We zien je als een aanwinst voor onze school en houden je zeker in gedachten voor eventuele volgende vacatures."
Da's mooi toch?

Geen opmerkingen: